Udostępnianie danych z rejestru PESEL
Kogo dotyczy
1. Organy administracji publicznej, sądy, prokuratury
2. Policja, Straż Graniczna, Służba Więzienna, Służba Kontrwywiadu Wojskowego, Służba Wywiadu Wojskowego, Służba Celna, Żandarmeria Wojskowa, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencja Wywiadu, Biuro Ochrony Rządu, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, straże gminne (miejskie).
3. Komornicy sądowi (w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego)
4. Organy kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego
5. Państwowe i komunalne jednostki organizacyjne oraz inne podmioty (w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach)
6. Polski Czerwony Krzyżowi (w zakresie danych osób poszukiwanych)
7. Instytucje oraz inne podmioty, o ile wykażą interes prawny oraz jeżeli specyfika ich działalności lub zakres wykonywanych zadań uzasadniają uzyskiwanie z rejestru PESEL potwierdzenia zgodności przekazanych danych adresowych albo raportu ich niezgodności
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o udostępnianie danych z rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych w drodze weryfikacji
- Dokumenty potwierdzające interes prawny w udostępnieniu żądanych danych (jeżeli podstawą wystąpienia jest posiadane uprawnienie)